Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601158381349

Ceritalah..Dia Ada Di Sisi (L100,BL97)

HARGA: RM40.00

Berat | 0.520kg
  • Kuantiti: 0
  • Produk SKU: 9789830978956
Qty
Penghantaran

CERITALAH … DIA ADA DI SISI adalah kisah sebenar dan asli yang diceritakan dari pelbagai sisi. Hampir keseluruhannya berkisarkan pengalaman kehidupan penulis dalam meniti usia senja.

 

Setiap kisah mempunyai sebab tersirat untuk difikirkan yang mana pada setiap kejadian dan peristiwa telah ditakdirkan oleh Allah.

 

Allah memberi jawapan, betapa setiap kejadian yang berlaku dalam hidup penulis dan manusia umumnya, boleh ditemui hikmahnya melalui kalam Allah di dalam al-Quran.

 

Kisah-kisah lampau boleh dijadikan pedoman agar kita lebih berwaspada dan berhati-hati dalam menghadapi hujung usia.

Buku ini terbahagi dua bahagian yang mengandungi 44 cerita motivasi keseluruhannya yang disampaikan dalam bahasa yang mudah dan mencuit hati.

Muhd Kamil Ibrahim

Pengasas Universiti MKI (U-MKI). Lebih dikenali sebagai Prof. MKI. Kini bertugas di Universiti Kuala Lumpur setelah menamatkan kontrak kerja di Universiti Taibah, Madinah sebagai Profesor Perakaunan. Beliau bertugas di Madinah hampir tiga tahun.

Beliau merupakan Duta UniKL dan menjalankan kerja-kerja kemasyarakatan dengan menyampaikan kuliah di seluruh pelosok Tanah Air. Kini, beliau berkhidmat di bahagian “Community Engagement”. 

Sebelumnya – selama 24 tahun – bertugas di Universiti Teknologi MARA. Beliau pernah menjawat jawatan Pengarah kampus, Dekan dan Pegawai Khas kepada Naib Canselor. MKI menulis beratus-ratus kertas penyelidikan, artikel dan buku.

Namun beliau lebih dikenali melalui buku Travelog Haji Mengubah Sempadan Iman yang sudah terjual melebihi 100,000 naskhah.