Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601158381349

Fa Inni Qarib (Soft Cover) (L114,Y12)

HARGA: RM48.00

Berat | 0.565kg
  • Kuantiti: 0
  • Produk SKU: 9789672899204M
Qty
Penghantaran

Tajuk: Fa Inni Qarib (Soft Cover)
ISBN: 9789672899204M
Penerbit: Jejak Tarbiah
Penulis : Fakhri Fadzli
Tahun Terbitan: 2022
Muka Surat: 374
Halaman: Hitam Putih
Format: Soft Cover 
Berat (kg): 0.565
Dimensi (cm):  22.5cm x 15cm x 2cm 
 
SINOPSIS
 
Al-Quran ialah cahaya, petunjuk dan nikmat terbesar yang dikurniakan oleh Allah SWT kepada sekalian alam.

Sebagai mukjizat terakhir dan teragung daripada-Nya, wahyu yang diturunkan dalam bahasa Arab ini sememangnya indah dan penuh dengan hikmah yang tidak dapat kita fahami sepenuhnya sekiranya dibaca secara bersendirian. Sungguh ajaibnya al-Quran ini, meskipun berbeza bahasa, tetap menyentuh hati, menggenggam jiwa malah meniupkan nyawa bagi kehidupan di dunia ini. Alangkah indahnya jika kita mampu menghayatinya, walau hanya secebis hikmah.

Fainni Qarib – Sesungguhnya Aku Amat Dekat ialah wadah bagi membantu pembaca dalam menggapai impian ini. Dengan susunan menurut juzuk yang mudah diikuti, Fakhri Fadzli menuntun pembaca untuk menyingkap sedikit sebanyak hikmah di sebalik Kitab yang Agung ini.


PROFILE PENULIS

Muhammad Fakhri bin Fadzli (B.A., M.A Syariah, Universiti Jordan) ialah anak muda dari Marang, Terengganu yang berazam untuk menyebarluaskan manfaat dan kebaikan berteraskan ilmu dan hikmah. Sepanjang tujuh tahunnya di Jordan, belia berkesempatan menuntut ilmu dengan beberapa tokoh ilmu terutamanya al-Marhum Sheikh Dr. Solah al-Khalidi, tokoh bidang tafsir dan ulum Al-Quran.
Fa Inni Qarib- Sesungguhnya Aku Amat Dekat merupakan wadah beliau untuk membantu lebih ramai lagi agar semakin dekat dengan Al-Quran. 

beliau aktif menulis di media sosialnya sejak 2014 di Facebook (Fakhri), Instagram (@fakhrifadzli) dan Twitter (@fakhrifadzli).