Pilih, bayar dan tunggu buku sampai ke rumah anda!

+601158381349

Malaysia Military Power II (L130)

HARGA: RM28.00

Berat | 0.360kg
  • Kuantiti: 0
  • Produk SKU: 9789671734414
Qty
Penghantaran

Sejak dari zaman Darurat sehinggalah ke hari ini, Pasukan Keselamatan kita merupakan tulang belakang dan benteng pertahanan utama dalam memastikan negara kita kekal aman dan makmur dari sebarang bentuk ancaman musuh. Sama ada disedari, mahupun tidak kita sedari.

Bentuk ancaman itu berubah mengikut era. Dan begitu juga cara dalam menghadapinya atau mengekang ancaman tersebut. Namun kekuatan pertahanan negara kita masih berteraskan para pegawai dan anggota pasukan keselamatan yang berkhidmat dengan penuh bersemangat.

Dari satu teknik ‘primitif’ yakni propaganda melalui corong pembesar suara yang dipasangkan ke pesawat udara untuk memujuk pengganas komunis menyerah keluar dari hutan ketika zaman Darurat, hinggalah ke era teknologi siber yang semakin maju dalam mengesan ancaman, sebelum ia sempat untuk dilaksanakan pihak pengganas – pasukan keselamatan kita terus menjadi mata pedang dan perisai yang senantiasa bersiap siaga menghadapi sebarang kemungkinan dan angkara murka mereka yang bermuslihat jahat untuk menganggu-gugat keamanan dan kestabilan negara.

Malaysia Military Power kali ini menampilkan naskah kedua yang menyoroti perjuangan anggota pasukan keselamatan kita di era Darurat, dan unjuran bentuk ancaman masa depan dalam konteks konflik yang hibrid yang akan dihadapi ATM. Selain itu, kami dedahkan serba sedikit mengenai aset berteknologi yang dimiliki oleh ATM, yang sebelum ini dicerca oleh politikus, namun kini terbukti menjadi satu bentuk ‘pelaburan’ yang bermanfaat untuk rakyat.

MENANG MELALUI PERKATAAN